Címkék

, , ,

Ez a bejegyzés “Az olvasás 7 hete” keretében született. kindle3

Tavaly ősszel vettem egy Kindle olvasót az Amazontól. Azóta ritkán olvasok papír könyvet. Miért?

  • Könnyebb beszerezni az elektronikus könyveket. Kényelmes típus vagyok, ha valamit el lehet intézni a karosszékből, akkor nem bumlizok be a városba. Sokat olvasok  angolul, a neten tonnaszám vannak jó könyvek.
  • Olcsóbbak. Ha valaki figyelemmel követi, ami az Amazonon folyik tudja, hogy már 99 centért is lehet könyvet venni. Nem nem igaz, hogy az olcsó húsnak híg a leve. Nagyon sok jó könyv van fenn olcsón, egy, két, három dollárért, csak meg kell nézni az ajánlásokat és értékelést mielőtt vásárol az ember. De ne nézzük a szélsőséges egy dolláros árat, vegyünk egy befutott bestseller írót. Kedvencem, Lee Child könyvét tíz-tizenöt dollár között tudom megvenni, legalább öt dollárral kevesebbért, mint a papírkönyvet. Ha olcsóbbak a könyvek, többet tudok olvasni.
  • Ingyen is lehet könyvhöz jutni. Nem, nem kalózmásolatról beszélek! A MOLY-on kívül két angol nyelvű olvasói közösségnek, a Goodreads-nek és a LibraryThing-nek vagyok a tagja. Rendszeresen hozzá lehet jutni ingyen könyvekhez ismertető írásáért cserébe. Időnként belebotlom gyenge írásokba, de java része jó könyv. Más helyeken is lehet promóciókat találni, ha keres az ember.
  • Sok könyv elfér rajta. Utazáshoz jól jön, ha kis helyen elfér akár az egész házi könyvtárad.
  • Kényelmes. Kezdek elszokni attól, hogy egy-egy vastagabb könyvet szinte szét kell feszíteni, hogy a közepén lévő szöveget is olvasni tudjam. Azon kívül letehetem magam elé az asztalra, nem csukódik be magától.
  • Szótár van rajta, aminek nagy hasznát veszem angol könyvek olvasásakor. A minap papír könyvet olvastam, és szinte zavart, hogy egy gombnyomással nem tudtam megnézni az ismeretlen szó jelentését.

Mi lenne jó? Nagyobb választék magyar e-könyvekből.

Nem tökéletes, nyilván a hagyományos könyv hívei ezer ellenérvet tudnak felhozni (ezért van kommentelési lehetőség), de végül is ez a belyegyzés arról szól, hogy nekem miért e-könyv.

Reklámok